Registrace ve vyhledávačích

Často se na nás klienti obracejí s požadavkem registrace webových stránek ve vyhledávačích. Rozhodli jsme se proto připravit krátký článek, kde vysvětlíme jak to je s registrací ve vyhledávačích, jak zjistíte zda jste ve vyhledávači, případně jak zlepšit vaši pozici.

Martin Henych

CSO & CMO

Pokud máte nové webové stránky, internetový obchod nebo jiný webových projekt a potřebujete vědět jak se zaregistrovat do vyhledávače, abyste byli vidět, pak je tento článek určen právě vám.
Registrace do vyhledávačů neexistuje a tedy není možná. Do vyhledávače se webové stránky dostávají jinou cestou.

Jak se tedy do vyhledávače dostanete?

Vyhledávače pracují automaticky. K vyhledávání stránek na internetu používají své roboty (crawler, bot apod.), kteří na základě odkazů procházejí celý obsah internetu a stránky indexují do svého rejstříku.
K tomu, aby vyhledávač nalezl vaše stránky je třeba, aby se objevil odkaz na vás kdekoliv na již indexované stránce, nebo můžete vyhledávači dát podnět skrze rozhraní, které k tomu slouží viz níže.

Jak dlouho trvá, než se vás vyhledávač zaindexuje?

Tato doba je různá a je ovlivněna řadou faktorů. Pokud budete mít velmi úspěšný a zajímavý projekt, na který začne velké množství lidí odkazovat, případně se začne diskutovat na sociálních sítích, bude tato doba velmi krátká v řádu dnů, někdy i hodin. 
Pokud se budeme bavit o standardní situaci, kdy spouštíte webové stránky své firmy, nebo produktu, může se jednat o dny, týdny i měsíce. Indexaci můžete urychlit pokud dáte podnět vyhledávači, pak je indexace obvykle poměrně rychlá.

Jak mohu dát podnět vyhledávači k indexaci mé stránky?

Pokud chcete urychlit proces indexace do vyhledávače, je dobré, zadat URL hlavní stránky vašeho webu a dát tak vyhledávači podnět k indexaci. Vyhledávač si pak zaindexuje ne jen hlavní stránku ale celý web, pokud webové stránky nemají některé zásadní technické nedostatky, což nebývá obvyklé.
Pro přidání podnětu k indexaci přejděte na odkazy níže.

Seznam.cz (http://search.seznam.cz/pridej-stranku)
Google (https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url)
Bing (http://www.bing.com/toolbox/submit-site-url)

Jak ověřím, že mě vyhledávač zaindexoval?

K ověření zda vaše stránka je indexována ve vyhledávači můžete využít operátor site: zapsaný do pole pro vyhledávání tedy „site:vasestranka.cz“ Například, abychom zjistili zda je indexovaná stránka blog.aw-dev.cz na google.cz zapíšeme dotaz následovně:

Výsledkem vyhledávání budou všechny stránky, které google ve svém rejstříku indexuje tedy například:


Jste ve vyhledávači, ale nezobrazujete se při hledání na klíčová slova?

Toto je velmi častá situace. Vyhledávač vaši stránku indexuje, nicméně se nezobrazujete na požadovaná klíčová slova a návštěvníci k vám z vyhledávačů nechodí. V takovém případě je vhodné využít některý z nástrojů online propagace.

O autorovi

Martin Henych

CSO & CMO

Řídím obchod a marketing. Baví mě dodávat klientům funkční řešení, která jim přináší užitek.

Podobné

12 trendů tvorby webových stránek v roce 2013

 Vzhledem k tomu, že je půlka roku za námi, je na čase podívat na trendy pro webové stránky na rok 2013. Jsou tady úplně nové věci a nápady, přesto však jsou i…
číst více

Světové trendy ve webdesignu v roce 2014

Víte jaké byly v roce 2014 trendy ve webdesignu? Kdo je vlastně schopný říci jaké jsou trendy?
číst více

Facebook Instant Articles (FBIA)

  O AMP webech jste se u nás již mohli dočíst, ale slyšeli jste o Facebook Instant Articles (FBIA)? Další z možností, jak doručovat obsah z webu…
číst více