PPC reklama

PPC reklamy jsou často používaným nástrojem internetového marketingu a to zejména díky své dostupnosti a variabilitě. Můžete snadno vytvářet reklamní kampaně a oslovit cíleně uživatele internetu s konkrétní reklamou během velmi krátké doby. PPC reklamy jsou placeny za proklik, tedy skutečně přivedeného návštěvníka (pay per click) a právě to z nich dělá velmi zajímavý nástroj.

Martin Henych

CSO & CMO

Cena prokliku záleží na konkurenčnosti odvětví a mnoha faktorech od relevance inzerátu s cílovou stránkou až po míru prokliku. Optimalizací ceny prokliku se zabývají optimalizátoři kampaní a bez zkušeností s nastavením kampaně můžete snadno utratit mnoho peněz s nejistým výsledkem. Cena prokliku se pohybuje v rozsahu jednotek až desítek korun a je tedy nezbytné sledovat návratnost investic, což je možné například prostřednictvím analytického nástroje Google Analytics

Google AdWords (PPC reklama na Google)

Reklamy jsou zobrazovány v rámci vyhledávání na google.cz a na mnoha partnerských stránkách. Adwords umožňuje zajímavé cílení kampaně. Nejčastěji se cílí na lokality (města, země nebo oblasti ze kterých probíhá vyhledávání).

Reklamy jsou zobrazovány nad výsledky relevantního vyhledávání a po pravé straně. Pozice reklamy záleží na ceně prokliku, která vychází z marketingové strategie, dále pak na míře konkurence a hledanosti klíčových slov.

Nástroj pro vytváření reklam Google je dostupný na http://adwords.google.com 

PPC reklama na Google

PPC reklama na Google Sklik (PPC reklama na Seznam.cz)

Tento systém je obdobný jako systém Adwords. Reklamní systém Sklik provozuje společnost Seznam.cz, a.s. a reklamy jsou zobrazovány v rámci vyhledávání na seznam.cz i mnoha partnerských stránkách. Cílení je obdobné jako u Adwords.

Nástroj pro vytváření reklam Seznam je dostupný na www.sklik.cz

PPC reklama na Seznam.cz

Vzhledem k tomu, že používanost vyhledávačů Google a Seznam v rámci České republiky je stále velmi vyvážená, doporučujeme vytvářet kampaně na oba systémy, případně se zaměřit na ten, kde se spíše pohybuje vaše cílová skupina.

Pokud máte zájem o PPC reklamu, neváhejte se na nás obrátit.

O autorovi

Martin Henych

CSO & CMO

Řídím obchod a marketing. Baví mě dodávat klientům funkční řešení, která jim přináší užitek.

Podobné

Školení SEOUX, co jsme si z toho odnesli po tři…

Je to už nějakou dobu, co jsme byli na školení od Pavla Ungra a Honzy Kvasničky. Na konci minulého roku se účastnil Michal s Martinem školení SEOUX. Přišlo jim…
číst více

Školení SEO pro copywritery od Pavla Ungra –…

Na školení s názvem SEO pro copywritery nebyli pouze „čistokrevní“ copywriteři. Byli tam například i podnikatelé, kteří zakládají nebo již založili svůj e-shop…
číst více

Co to je „Tone of voice“ a proč se jím zabývat?

Tón komunikace, jak lze česky „Tone of voice“ přeložit, je důležitý v rámci firemní komunikace. I přes svůj význam bývá často podceňován zejména u menších…
číst více