Neutraťte všechny peníze za web, budete je potřebovat na propagaci

Vytvoříte úžasný web s překrásnou grafikou, necháte si napsat skvělé texty, kterým podlehne každý návštěvník, vypipláte technické řešení k dokonalosti a budete čekat, že se vám rozeběhne byznys na plné otáčky. A ejhle, tady pohádka končí.

Pokud vytváříte  zcela nový web, tak sebelepší řešení bude bez propagace k ničemu. Bude to jako překrásný supermarket kdesi v hlubokém šumavském lese, o kterém nikdo neví. Možná do něj zabloudí náhodný houbař, ale to vás nespasí. Když vytváříte web a nenecháte si prostředky na jeho propagaci, tak neuspějete. To vlastně není přesné, dalo by se spíše říci, že záleží na tom, co očekáváte a co považujete za úspěch. Pokud uděláte opravdu dobrý web se skvělým obsahem, nejspíše vám na něj časem začnou přicházet návštěvníci z vyhledávačů a v ideálním případě na vás zákazníci časem začnou odkazovat nebo sdílet váš web na sociálních sítích a postupně se pozice webu bude zlepšovat. To je skvělé, ale obvykle to trvá velmi dlouho (v řádu let) a spíše se to ani nestane, protože obvykle existuje konkurent, co již něco obdobného nabízí a je dál, nebo je ochoten investovat do propagace. Pokud očekáváte, že web bude váš prodejní kanál, je třeba počítat s tím, že budete muset investovat do reklamy na internetu, což vás bude stát poměrně dost peněz, jejichž výše závisí na tom, co očekáváte. Bez propagace bude nový web fungovat jen pokud o něm někomu řeknete, případně pokud si jeho adresu napíšete na vizitky, auta, reklamní materiály, nebo jej budete inzerovat kdekoliv jinde. Potenciál internetu tak ale nevyužijete. Jak tedy využít potenciál na internetu a o jaké propagaci mluvíme? Jedná se o celou řadu nástrojů a kanálů, které je potřeba vhodně kombinovat. Některé z nich jsou na tomto obrázku.

Zdroj: http://www.specommerce.com/solutions/performance-marketing/

]1 Zdroj: http://www.specommerce.com/solutions/performance-marketing/

Není však vhodné bezhlavě zkoušet jednotlivé možnosti. Pokud chcete uspět je potřeba mít strategii online marketingu, která by měla být součástí celkové marketingové strategie. A proč to všechno píšeme? Abyste mysleli na to, že je třeba rozdělit rozpočet na tvorbu webu a na jeho propagaci. Bez toho na internetu příliš vidět nebudete a nejspíše budete zklamaní.

Pomohl vám tento článek? Sdílejte jej dále.
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email