Mikrostránky

Hledáte nástroj na podporu Vašich webových stránek nebo internetového obchodu? Prodáváte produkty na internetu a nejste vidět ve vyhledávačích? Chcete zvýšit hodnotu Vašich stránek? Chcete dosahovat vyšší zisky z podnikání na internetu?

Martin Henych

CSO & CMO

Pak čtěte dále, jelikož mikrostránky, mikroweb nebo chcete-li microsite, minisite atd. jsou jedním z nástrojů jak těchto cílů dosáhnout.

Co je to mikrostránka, mikroweb, microsite…? 

Za tímto označením je jedna a ta stejná věc. Jedná se obvykle o stručnou webovou prezentaci, obsahující informace o konkrétním produktu či službě.

Mikrostránky mohou mít různé významy, obvykle je chápeme jako nástroj k propagaci webových stránek nebo internetových obchodů za účelem zvyšování návštěvnosti a zisku. V poslední době se také často objevují mikrostránky vytvořené za účelem linkbaitingových kampaní.

Proč budovat mikrostránky?

Mikrostránky jsou v dnešní době silné konkurence čím dál vhodnějším nástrojem pro podporu Vašich webových stránek nebo internetového obchodu.

Abyste význam mikrostránek lépe pochopili, vžijte se například do situace, že prodáváte žehličky na ne příliš známém internetovém obchodě. Pravděpodobně v silném konkurenčním prostředí nebude Váš internetový obchod k nalezení a pokud jej někdo nalezne, pravděpodobně to bude spíše na základě Vašeho doporučení.

Internetový obchod Vás stál peníze, úsilí a požadovaný efekt se nedostavil. Znáte tuto situaci?

Abyste tedy zlepšili pozici Vašeho internetového obchodu nebo webových stránek ve výsledcích vyhledávačů a tím i prodeje produktů či služeb, máte možnost optimalizovat stránky pro vyhledávače (SEO), soustředit se na linkbuilding nebo se propagovat prostřednictvím PPC kampaní ve vyhledávačích (SEM) či jiného nástroje.

Všechny varianty jsou svým způsobem vhodné a nejlepších výsledků se dosahuje jejich kombinací.

Mikrostránky jsou nástrojem, který je na pomezí optimalizace pro vyhledávače a nástroje pro podporu prodeje, přičemž dosahuje dlouhodobých výsledků.

Zákazník, který by rád zakoupil žehličku, ale zatím nemá žádné informace bude na internetu logicky postupovat tak, že otevřete internetový vyhledávač například Google nebo Seznam a zadá klíčové slovo „žehličky“ případně frázi „srovnání žehliček“ či jakoukoliv jinou, která jej v této souvislosti napadne. Takový zákazník hledá informace, ale v této fázi ještě není rozhodnut, kterou žehličku koupí. Byla by tedy spíše náhoda, že by našel Váš internetový obchod a tam žehličku ihned zakoupil. To, aby zákazník našel prostřednictvím klíčového slova „žehličky“ právě Váš internetový obchod je spíše cílem optimalizace pro vyhledávače a jedná se o běh na velmi dlouhou trať.

Zákazníci, kteří již mají dostatek informací a jsou rozhodnuti, kterou žehličku koupí budou postupovat odlišně. Budou vyhledávat například frázi „žehlička Philips Praha“ a pokud budete například vlastnit mikrostránku na adrese zehlicky-philips-praha.cz, kde bude uveden hodnotný a smysluplný obsah, pravděpodobně ji zákazník nalezne. Na mikrostránce najde detailní informace a také odkaz na Váš internetový obchod, který k nákupu tohoto produktu doporučujete a kde produkt může pohodlně zakoupit. Kliknutím na odkaz se dostane na Váš internetový obchod, má všechny informace o produktu a pravděpodobnost, že produkt zakoupí právě u Vás je vysoká.

Pro koho jsou mikrostránky vhodné?

Mikrostránky jsou vhodné spíše pro střední a větší internetové obchody, případně firmy s rozsáhlou nabídkou služeb, které potřebují na konkrétní služby optimalizovat.

Pokud máte internetové stránky s jednou hlavní stranou případně stránkou s kontaktem, pravděpodobně nepotřebujete.

Než zařadíte tvorbu mikrostránky do své strategie, dobře si promyslete, co si od stránky slibujete, pro koho je určena a co mu bude přinášet. Pokud je Vaším jediným cílem zvyšování pozice ve vyhledávači, je lepší mikrostránku nerealizovat.

Jak využít mikrostránky ke svému prospěchu?

Poskytujte zákazníkům něco navíc. Dejte jim informace, které hledají a jinde nenajdou. Propagujte konkrétní produkty či služby a nepřímo tak zvyšujte tak hodnotu Vašich hlavních webových stránek, nebo internetového obchodu. Zákazníci, kteří chtějí skutečně něco zakoupit obvykle nehledají obecné informace, ale hledají konkrétní informace o konkrétních produktech. Využijte této skutečnosti a vytvářejte mikrostránky pro Vaše produkty.

Časté omyly

Z nějakého důvodu si provozovatelé internetových obchodů a webových stránek myslí, že má smysl vytvářet rozsáhlé sítě mikrostránek, a že je to cesta k úspěchu, případně zvýšení pozice ve vyhledávači. Není to tak. Smysl má vytvářet mikrostránky v odůvodněných případech a mikrostránkám je třeba věnovat pozornost. Byl by omyl myslet si, že založením mikrostránky práce končí.

Dalším častým omylem je myslet si, že mikrostránka musí je vždy levná. Ano může, být levná, jelikož u informativních mikrostránek se často neřeší originalita designu, nicméně vytvoření kvalitního obsahu a šíření povědomí o mikrostránce jsou časově náročné.

O autorovi

Martin Henych

CSO & CMO

Řídím obchod a marketing. Baví mě dodávat klientům funkční řešení, která jim přináší užitek.

Podobné