Přednášek bylo mnoho a my přinášíme info z těch, které nás zaujaly.
Honza Kvasnička
Na téma chyby na e-shopech na mobilních zařízení. Přednáška ve velmi rychlém tempu (opravdu mnoho obrazovek v prezentaci), kde ukazoval, jak dělat a nedělat různé prvky na e-shopech od navigace, filtrů až po výpis produktů. Opravdu inspirující a poučné.
Co si z toho odnést: Vždy si vaše výsledky testujte. Každá cílová skupina je jiná a různě chápe prvky na stránkách. Vymýšlejte smysluplné prvky, které budou uživatelé správně chápat
Martin Michálek
Tentokrát předvedl super show v rychlém běhu. Za 20 minut vysvětlil, jak kódování pro začátečníky, tak i pokročilé techniky v CSS a SVG. Excelentní.
Co si z toho odnést: Když člověk ví jak na to, tak jsou i opravdu hezké „fíčurky“ poměrně jednoduché. SVG je dobré používat v praxi a nejde o nic težkého, i když to složitě vypadá.
Honza Tichý
Přednáška nejen pro business. Představení analýzy RTM, která je skvělá pro segmentaci zákazníků a celkově o přístupu k různým skupinám zákazníků a jak je transformovat do zákazníků, které opravdu chcete.
Co si z toho odnést: Když využijete RTM analýzu na vaše zákazníky, jste schopni efektivně cílit na danou skupinu zákazníků. Díky tomu jim nabídnete jen to, co je pro ně vhodné.
Co dále stojí za zmínku, je vtipná vložka od Pavlíny Louženské, která při výpadku techniky opravdu excelovala svým humorem a tak velice působivě zabavila celý sál Kina Lucerna. Přinesla nám velice zajímavý seznam, proč chodit s IT-ákem.
- Chodí v ponožkách a s ledvinkou, a proto ho jen tak nesbalí jiná holka.
- Pracuje v kolektivu plném chlapů a proto nemá moc možností mě podvést.
- Sedí furt u počítače a nemá čas utrácet peníze, tedy co vydělá tak můžu utratit za boty.
- Bydlí dlouho u maminky a proto má dobrý vztah k ženám.
- Je stále jako dítě a tak bude dobrým taťkou.
Kevin Cheng
Druhý den ráno začal parádní přednáškou o storyboardu a jak ho využít ve firmě. Storyboard slouží pro jednoduché přenesení myšlenky na další lidi v týmu. Storyboard je ideální varianta pro představení nějaké potřeby zákazníka ve formě po sobě jdoucích obrázků, tedy nikoho nezahlcujete spoustou textu, kde by příběh musel pochopit přelouskáním textového popisu. Zároveň je jednodušší než vytváření prototypu, ke kterému by byla ještě potřeba přednáška, která potřebu popíše. Toto udělá storyboard za vás.
Co si z toho odnést: Jednoduché na sdílení myšlenek o chování uživatele, je to jednodušší než vytvářet WF a prezentovat příběh zákazníka. Také je to přehlednější a pochopitelnější než dlouhý popis jeho chování (navíc texty se nikomu extra nechtějí číst). Pokud si nevěříte v kreslení, tak existují nástroje, které vám pomohou storyboard nekreslit.
Benjamin Keyser
Druhá sobotní přednáška o chatbotech. Skvělý nápad na chatovacího rotoba, který vám poradí přesně to, co potřebujete koupit. Chcete McDonald a hledáte ho? Stačí napsat a Chatbot vám pomůže vybrat to, co chcete. Dnes existují tato řešení a neustále se posouvají dopředu.
Co si z toho odnést: V ne přiliš vzdálené budoucnosti si přes messenger objednáte a rovnou zaplatíte cokoliv, co hledáte a necháte si to dovézt rovnou domů.
Tereza Venerová
Mapování uživatelského prožitku. Jde o nástroj pro porozumění emocí uživatelů a jejich očekávání v různých situacích. Slouží na odhalení míst, kde jsou emoce a zkušenosti v rozporu oproti očekávání. Do mapy se zanáší všechny kroky od začátku až do konce zákaznické cesty a hledá se, kde jsou její slabá místa, která mohou ohrozit důvěru klienta.
Co si z toho odnést: Mapování uživatelké zkušenosti je opravdu dobrá volba, jak poznat problémy v procesu vašeho zákazníka a zjistit čemu se věnovat ve zlepšení. Není vhodné pro krátké projekty, kde je půl roku práce a potom konec.
Rachel Andrew
Povídala na téma CSS flexbox, CSS grid a CSS box alignu. CSS se za svou dobu hodně změnilo. Dříve sloužilo k definování barev a velikostí elementů, ale jeho účel se čím dál tím více mění a nyní slouží i k definování layoutů. Prezentace byla o nových možnostech CSS. Dozvěděli jsme se, jaké jsou nové možnosti, jaké jsou rozdíly mezi gridem a flexboxem, future quersys pro kontrolu atd.
Co si z toho odnést: CSS je konečně možné použito pro vytváření layoutu, flexbox už má opravdu dobrou podporu a CSS grid ji doufejme brzy získá.
Adrian Zumbrunnen
Ihned na začátku prezentace ukazuje, jak animace může být opravdu otravná, stahující pozornost a vytváří divné pocity a nedůvěru uživatele. Navazuje dobrými příklady a říká, jak dobré použití animace pomáhá vyprávět příběh a nesmí být příliš rušivá, aby nepřebila obsah. Animace vypráví příběhy a navádějí uživatele, aby lépe pochopil obsah. Animace musí vypadat přirozeně, na což má vliv mnoho faktorů, jako je správná trajekrotie, přirozený průběh animace a její čas. Pro jednoduché animace, které pomáhají pochopit průchod webem či aplikací by měla trvat mezi 100ms – 300ms.
Co si z toho odnést: Animace jsou fajn věc, ale nesmí se to s nimi přehánět. Májí pomáhat vyprávět příběh a nebýt rušivé. Animace může pomáhat uživateli k pochopení kontextu a jejich délka by měla být optimálně dlouhá.
Závěr
Letošní Webexpo bylo dobré, ale bylo by fajn, dát více přednášek z praxe a méně teorie. Výborné bylo zakončení WebExpa, kdy exceloval komik Daniel Čech.
Celkově se nám letošní Webexpo líbilo a těšíme se na příští rok.