Google Authorship co to je a k čemu je to dobrý?

google-authorshipGoogle Authorship neboli autorský profil je v poslední době diskutované téma. Autorský profil má pozitivní dopad na míru prokliku (CTR) ve výsledcích vyhledávání (SERP) a objevují se také informace o pozitivním dopadu v rámci řazení výsledků ve vyhledávači Google, což Google odmítá, ale..

Důvodů proč je dobré nastavit autorský profil je několik. Ověřené autorství pomáhá Google porozumět o čem článek na stránkách je a kdo je jeho autorem. Google za uvedení autorského profilu „odměňuje“ webové stránky, uvedením bohatších informací ve výsledcích vyhledávání, což má velmi pozitivní dopad na míru prokliku.

O dopadu autorského profilu na výsledky vyhledávání se zmínil výkonný předseda a CEO ve společnosti Google Inc. Eric Schmidt, který podle magazínu TechCrunch.com uvedl:

“Within search results, information tied to verified online profiles will be ranked higher than content without such verification, which will result in most users naturally clicking on the top (verified) results. The true cost of remaining anonymous, then, might be irrelevance.”

Jinými slovy, stojí za to uvádět svůj autorský profil k obsahu, který na internetu publikujete, jelikož tak získáte několik výhod, které pravděpodobně zlepší výsledky vašich aktivit.

Co je třeba udělat pro propojení vašeho obsahu s autorským profilem?

  1. V první řadě je potřeba mít založený profil na Google Plus.
  2. Profilový obrázek bude použit v náhledu výsledků vyhledávání, je tedy dobré, abyste byli k poznání a vypadali seriózně ve vztahu k obsahu.
  3. Ujistěte se, že je na všech stránkách s vaším obsahem umístěn podtitulek s vaším jménem (např. „autor: Martin Henych“).
  4. Ujistěte se, že se vaše jméno v podtitulku shoduje se jménem ve vašem profilu Google+.
  5. Přihlaste se ve svém Google Plus profilu k autorství na stránce, kde publikujete.

Jak ověřit zda je autorství správně nastaveno?

Pro ověření zda je autorský profil správně nastaven, použijte nástroj pro testování strukturovaných dat. Pokud je vše správně, budete uvnitř výsledku uveden autor a obrázek viz níže.

google-structured-data-test

Pomohl vám tento článek? Sdílejte jej dále.
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email