1) Návštěvnost z mobilů a tabletů neustále roste
Za posledních 5 let enormně vzrostl počet chytrých telefonů a tabletů v populaci. Celosvětově se zvýšil počet návštěv webových z stránek z mobilu a tabletu až na současných cca 45%. V Evropě je to aktuálně přes 31%. V Česku v lednu 2016 podle Netmonitoru, měřícího nejnavštěvovanější české portály, navštívilo 6,7 milionu reálných uživatelů internet z počítače, přibližně 3,1 milionu z mobilu a 1,3 milionu z tabletu.
2) Mobil a tablet jako běžná součást života
S vlastnictvím chytrého telefonu se mění uživatelské zvyklosti. V ranních hodinách je dominantní návštěvnost z mobilních zařízení, v pracovní čas dominuje počítač a večer v pohodlí lidé volí nejčastěji tablet a smartphone. Vyplývá to z průzkumu Comcore z Velké Británie. Největší dopad na lidský život je viditelný u nastupujících generací – tzv. generace Y a Z; jde o mladé do 25 let. 42% účastníků studie společnosti Cisco uvedlo, že bez možnosti použít smartphone připojený k internetu by se cítili, jako by jim něco důležitého chybělo. U generace Z je návyk na mobilní zařízení, neustálou potřebu být online, sdílet na sociálních sítích svoje zážitky a nakupovat online ještě viditelnější. Mobilní telefon se stal novým prodejním a reklamním kanálem. Zvláště při lokálním použití v terénu roste potřeba rychlého vyhledávání informací, ubytování, dopravních informací, rezervace restaurace, vyhledávání poboček… Podle Googlu při vyhledávání lokálních informací dominují právě mobilní zařízení. Uživatelé dnes běžně využívají během dne několik různě velkých zařízení. Podle Latitude si 61% uživatelů vytvoří lepší názor na značku, pokud s ní získají dobrou zkušenost také v mobilu. Právě responsivní design vám umožní doručovat totožný uživatelský komfort na všech zařízeních.
3) Jeden web na milionech zařízení
Responsivní web design umožňuje mít jednu webovou adresu, jednu url adresu stránky a jeden zdrojový kód pro všechna zařízení. Vývoj a údržba webu je tedy levnější a rychlejší, na rozdíl od odlišných přístupů, kdy se pro každé zařízení dynamicky generují různé kódy, nebo je dokonce tvořena speciální mobilní verze. O dalších možnostech přístupu k tvorbě webů jsme v říjnu psali v článku Responsivní či adaptivní design? Responsivní přístup umožňuje nejen optimalizaci pro mobilní telefony, tablety a různé velikosti monitorů u počítačů, ale i pro opravdu velké monitory, televize a herní konzole.
4) Když vyhledáváte obsah z mobilního zařízení, google upřednostňuje weby připravené pro mobilní zařízení
Dominantní vyhledávač Google v létě 2015 změnil svoje algoritmy a při vyhledávání z mobilního zařízení upřednostňuje weby připravené pro mobilní zařízení, k čemuž doporučuje responsivní web design. Nemít web tzv. „mobile-friendly“ může tedy znamenat také to, že se na něj zákazník z vyhledávače vůbec z mobilního zařízení nedostane.
Zdroj:
https://developers.google.com/webmasters/mobile-sites/